|
Program zespołu samokształceniowego nauczycieli kształcenia zintegrowanego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 21804 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Podstawą proponowanego programu są dyskusje i wieloletnie doświadczenia w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Założenia programu Zespołu Samokształceniowego Nauczycieli Kształcenia Zintegrowanego zostały opracowane zgodnie z Programem Wychowawczym Szkoły. Ważną rolę odegrały wiadomości zdobyte przez nas na kursach, warsztatach i różnych formach doskonalenia.
PROGRAM ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO NAUCZYCIELI KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DŁUGOŁĘCE OPRACOWANY PRZEZ: mgr Renatę Górecką mgr Ewę Kulczyk mgr Bożenę Piotrowską SKŁAD ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO
- Renata Górecka - przewodnicząca
- Ewa Kulczyk
- Bożena Piotrowska
ZAŁOŻENIA PROGRAMU Podstawą proponowanego programu są dyskusje i wieloletnie doświadczenia w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Założenia programu Zespołu Samokształceniowego Nauczycieli Kształcenia Zintegrowanego zostały opracowane zgodnie z Programem Wychowawczym Szkoły. Ważną rolę odegrały wiadomości zdobyte przez nas na kursach, warsztatach i różnych formach doskonalenia. Program ma na celu wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli oraz podwyższenie jakości pracy szkoły w oparciu o ścisłą współpracę grona pedagogicznego. CELE I ZADANIA ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO
- Zorganizowanie współpracy nauczycieli dla uzgodnienia sposobów realizacji, programów nauczania, ścieżek edukacyjnych, korelowania treści nauczania przedmiotów, a także uzgadniania decyzji w sprawie wyboru programów nauczania.
- Opracowanie sposobów badania wyników nauczania, przygotowanie narzędzi do tych badań.
- Dokonanie ewaluacji z przeprowadzonych testów mierzenia jakości pracy uczniów.
- Koordynowanie działań w zakresie kształcenia, wychowania i opieki.
- Doskonalenie warsztatu pracy poprzez samokształcenie i wymianę uzyskanych wiadomości i umiejętności.
- Sposoby skutecznego zapobiegania agresji słownej i fizycznej.
- Rozwiązywanie bieżących problemów pedagogicznych.
ZADANIA PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU
- kierowanie pracę zespołu,
- organizowanie spotkań szkoleniowych,
- organizowanie wsparcia merytorycznego w grupie,
- pośredniczenie między grupą a dyrektorem szkoły,
- określenie roli zespołu kształcenia zintegrowanego w mierzeniu jakości pracy szkoły,
- ustalenie terminów spotkań w uzgodnieniu z członkami zespołu.
ZADANIA CZŁONKÓW ZESPOŁU
- aktywne uczestnictwo w pracach zespołu,
- wykonywanie zadań przydzielonych przez przewodniczącego zespołu,
- dokonywanie samooceny i diagnozy własnych potrzeb i możliwości,
- rozpoznawanie i zgłaszanie potrzeb w zakresie doskonalenia własnego warsztatu pracy,
- dzielenie się z innymi członkami własnymi doświadczeniami i pomysłami zdobytymi w ramach praktyki, szkoleń i studiowania literatury fachowej,
- dzielenie się wiedza i doświadczeniem na zajęciach otwartych i hospitacjach.
TERMINARZ REALIZACJI PROGRAMU Spotkania członków zespołu kształcenia zintegrowanego działającego przy Szkole Podstawowej w Długołęce, odbywać się będą w zależności od wynikających potrzeb, jednak nie mniej niż raz w miesiącu. Dopuszcza się możliwość współpracy z psychologiem, pielęgniarką szkolną. METODA
- praca w grupie
- mini wykład
PLAN PRACY ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO
I WYMIANA DOSWIADCZEŃ W ZAKRESIE METODYKI NAUCZANIA
- Wspólne omawianie zagadnień, z opanowaniem których uczniowie mają trudności.
- Obserwacja lekcji koleżeńskich.
- Omawianie lekcji koleżeńskich.
- Przygotowanie i analiza scenariuszy lekcji.
- Opracowanie metod mających na celu indywidualizację pracy z uczniami: praca z uczniami zdolnymi oraz mającymi trudności z nauką.
- Dzielenie się wiadomościami zdobytymi podczas kursów, warsztatów z koleżankami.
II ANALIZA I EWALUACJA PRZEDMIOTOWEGO SYSTEMU OCENIANIA
- Analiza systemu oceniania stosowanego dotychczas.
- Analiza systemów oceniania dostępnych w czasopismach metodycznych i internecie.
- Ewaluacja dotychczasowego systemu oceniania.
III PRZYGOTOWANIE MIĘDZYSZKOLNYCH KONKURSÓW
- Opracowanie regulaminu Szkolnego Konkursu Recytatorskiego.
- Opracowanie regulaminu Gminnego Konkursu Ortograficznego.
- Analiza zadań ze zbiorów zadań oraz innych konkursów.
- Opracowanie zadań i przygotowanie testu do konkursu.
- Przeprowadzenie konkursów:
- eliminacje szkolne
- finał międzyszkolny
IV OMÓWIENIE PROGRAMÓW MULTIMEDIALNYCH I PROJEKTOWANIE ZAJĘĆ W PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
- Wykorzystanie techniki informatycznej w kształceniu zintegrowanym.
- Wspólne przetestowanie programów multimedialnych.
- Przygotowanie zajęć z wykorzystaniem programów multimedialnych.
V OMAWIANIE NOWOŚCI WYDAWNICZYCH ORAZ CZASOPISM METODYCZNYCH
- Omawianie ciekawych artykułów z czasopism metodycznych.
- Analiza nowości wydawniczych.
- Wyszukiwanie informacji na stronach internetowych oraz omawianie ciekawych artykułów zapisanych na stronach internetowych..
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|